My Life In Pictures – Holiday

Ik ben er even lekker een aantal weekjes tussenuit geweest. Ik had even enorm een break nodig. Ik heb een zware winter achter de rug vanwege mijn reuma en ik wilde echt ergens heen waar het warm was. Samen met mijn ouders ben ik naar Corsica geweest. Ik had er af en toe internet, dus ik kon af en toe wel een kijkje op instagram en twitter nemen. Ook kon ik het niet laten om hier en daar een foto online te zetten. Een My Life In Pictures van mijn vakantie.

Hierboven zie je het uitzicht vanaf Bonifacio. Je kan vanaf daar Sardinie zien liggen. Zo mooi die witte rotsen!

Naast een supermooi zwembad bij de camping hebben we ook meerdere stranden bezocht. Palombaggia wordt als 1 van de 10 mooiste stranden ter wereld genoemd. Vandaar dat het er zo druk was.Β  Ook hebben we Santa Ghulia en La Rondinara -niet op de foto- vaak bezocht. Zo mooi.

We hadden de boot vanaf Toulon naar Bastia. We voeren om half negen uit en dus konden we de zonsondergang vanaf de boot bekijken. We waren bijna de haven van Toulon uit toen de zon onder was.

Het uitzicht wat ik had als ik ging internetten.

Uiteraard ben ik niet teruggekomen zonder nagellak. Ik was al heel blij met mijn Speckled lak van Illamasqua, maar ik heb budget dupes gevonden. Deze kostten €5 per stuk en ik heb uiteindelijk ook nog een blauwe gekocht. Jammer genoeg had ik steeds de laatste lak in het rekje daar.

In de uitverkoopbak vond ik er Essie magnetic lakken. Die wilde ik al een tijdje en kon ik in Nederland niet vinden. Ik heb er daar twee meegenomen en die magneetjes zijn heel tof. Ook heb ik er OPI gevonden en het was daar op het eiland zelfs goedkoper dan hier! Normaal is alles duurder omdat het per boot naar het eiland moet worden verstuurd, maar hier kostte OPI €12,50 geloof ik itt €14,25. Niet veel goedkoper, en daarom heb ik ook niets meegenomen. Al riep Jinx wel heel hard mijn naam. Ze hadden zelfs Designer lakken! Maar ik had met mezelf afgesproken dat ik €50 meenam en niet meer. Designer lakken kosten €18,95 en de Color Club Halo Hues vind ik mooier.

Het fijne aan Corsica is dat je er met no time op het strand zit, maar ook met een uur rijden in de bergen. We zijn een aantal keer de bergen in geweest. Heerlijk koel. Een keer zijn we helemaal nat geregend en de andere keer was het er enorm warm. Maar het water wat je ziet is kouder dan hier uit de kraan komt, dus dat was wel even enorm verkoelend. Ik heb vanwege mijn reuma er niet in gezwommen, maar wel even met mijn benen erin.

In Frankrijk is het altijd feest op 14 juli -bestorming van de bastille ed- en daarom hadden we niet één, maar twee dagen feest met vuurwerk. De ene keer bij ‘ons’ in het dorp en de andere keer zijn we de stad -Ajaccio- in geweest.

Wij kennen een strand waar je lekker kan duiken -wat ik inmiddels niet meer kan helaas-, zwemmen en schelpjes verzamelen. Mijn moeder maakt ook nog mbv een onderwaterhuis foto’s van vanalles. Sponzen, vissen, anemonen, inktvisjes, kokerwormen, manteldieren, naaktslakken. Echt supermooi!

En als laatste mijn favoriete plekje op het eiland. Hier is de zonsondergang zo mooi. Zee die over rotsen heen slaat, de hemel die peachy kleurt en een zon die langzaam in de zee zakt. Schelpjes zoeken, met je voeten in de zee. Ik zal nog wel foto’s laten zien, maar I love it there!

Gaan jullie op vakantie?

More about Lin

Comments

1. Reply

Wauw, prachtige foto’s!

2. Reply

leuke foto’s πŸ˜€

3. Reply

Ziet er mooi uit! Leuke foto’s πŸ™‚

4. Reply

Wat een geweldig mooie foto’s! Tof om te zien!

5. Reply

Echt heel toffe foto’s, ik ben er helemaal van in vakantiesfeer πŸ™‚

6. Reply

Leuke foto’s!

7. Reply

Erg mooie foto’s! Hopelijk heb je je dipje van de winter een beetje kunnen verwerken!
    De maxi rok op de laatste foto’s vind ik erg gaaf, waar heb je die gekocht?
    Liefs

8. Reply

lijkt me een leuke vakantie πŸ˜€

9. Reply

Wat een heerlijke foto’s! Prachtige zonsondergangen, vuurwerk en superleuke foto’s van jou en je lover! Oh, en die spikkeltjesnagellak is cute!

10. Reply

Wat een mooie foto’s, wat is het daar mooi. Ik hoop dat je opgeknapt bent en de winter nu echt uit je lijf is. Je hebt mooie lakjes gekocht. Ik hoop dat je niet teveel last zult hebben van het warme, benauwde weer hier.